Inschrijven voor de busreizen.
Op het secretariaat tijdens de wandeltochten van onze club.
of bij Marleen De Roo
GSM 0477/95 79 40 of bij voorkeur via e-mail: romain.bleyaert@proximus.be
Nieuwe regeling voor het betalen van de busreizen
Vanaf 2025 hanteren we een andere manier voor het betalen van een busreis.
Het gebeurde wel eens dat er mensen op het laatste nippertje afzegden, waardoor leden die op de reservelijst stonden niet meer verwittigd konden worden of reeds een andere activiteit gepland hadden.
Hierdoor was de bezetting van de bus dus ook minder goed.
Doordat de huurprijs van een bus de laatste jaren sterk gestegen is en er ook een zondagsvergoeding aan de chauffeur dient betaald te worden moeten we dit dus zo veel mogelijk vermijden.
De nieuwe regeling zal wat wennen zijn, gezien het al sinds jaar en dag de gewoonte is dat de begeleider op de bus langskomt voor de betaling (wat tijdens het rijden niet steeds zonder gevaar is). Maar we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe werkwijze snel zal wennen en jullie, net zoals op vandaag, zullen blijven meegaan met onze busreizen die steeds zorgvuldig, door Marleen, worden uitgezocht.
Aan het inschrijven verandert er behalve de betaling dus niets. Je kan op één van onze organisaties bij het secretariaat inschrijven en betalen (cash, bancontact of payconiq) of je maakt gebruik van je helpersbons.
En je kan ook inschrijven bij onze busverantwoordelijke Marleen De Roo: 0477/957940 of bij voorkeur via mail naar romain.bleyaert@proximus.be. Na het inschrijven kan je dan overschrijven op onze rekening BE26 9734 1326 8029 met vermelding van je naam, het aantal personen en de busreis waarvoor je inschrijft.
Na de betaling zal Marleen je dan ook definitief noteren als ingeschreven.
Marleen beheert dus, net zoals voorheen, de deelnemerslijst, de nog vrije plaatsen op de bus en annulaties.
Annuleren (via Marleen) kan uiteraard nog steeds en zelfs kosteloos tot en met de woensdag vóór de busreis. Dan wordt het inschrijfgeld of de medewerkersbons volledig teruggegeven.
Als de annulatie na de woensdag, voorafgaand aan de busreis, gebeurt dan zijn we genoodzaakt om € 5 of twee medewerkersbons in te houden en krijg je dus slechts € 10 euro terug of 4 medewerkersbons i.p.v. 6.
Voor de bons van de gratis busreizen verandert er niets. Je schrijft je vooraf in zoals op vandaag en deze bons kunnen nog steeds de dag zelf afgegeven worden, al geven we ook hier de voorkeur dat dit vooraf gebeurt.
Het is een kleine maar wel noodzakelijke wijziging. We hopen, net zoals op vandaag, heel veel leden te mogen verwelkomen op onze busreizen. Je komt vaak op plaatsen waar je anders niet komt. Het is ook zo dat je steeds zorgeloos afgezet wordt aan de startzaal en je meteen kan beginnen met wandelen. 15 Euro per persoon, is dankzij de bijdrage van de club, dan ook een heel mooie prijs. Wij wensen dit ook zo te houden.
Xavier Stevens, penningmeester.