Koninklijke Wandelclub Beernem

Sept-24

Groepswandeling leden – Ursel 31 juli 2024

Afbeelding met buitenshuis, gras, boom, hemel

Automatisch gegenereerde beschrijving

WOENSDAG 31 JULI 2024

GROEPSWANDELING VOOR LEDEN URSEL

Op vraag van het bestuur van onze wandelclub, organiseren we net zoals vorig jaar, voor onze leden en in onze vertrouwde omgeving, een groepswandeling. Wie de omgeving van Ursel met zijn Drongengoedbossen kent, weet dat we een groepswandeling in volle natuur kunnen aanbieden!

Programma.

Een groepswandeling met keuze tussen een wandeling van 7 kilometer of een wandeling van 13 kilometer.

Wanneer?

Woensdag 31 juli.

Samenkomst?

Op de parkeerterreinen van voetbalclub Sparta Ursel, Urselseweg 185, Ursel om 14 uur.

Hoe het parkeerterrein bereiken?

Via het dorp van Knesselare rijdt u richting Ursel gedurende een drietal kilometer. U passeert dan de aan de rechterzijde gelegen oude gebouwen van Drukkerij Verstraete en een honderdtal meter verder, op uw linkerzijde, heeft u dan een eerste inrit op de parking. Deze oprit gemist? Geen probleem: een honderdtal meter verder heeft u een tweede inrit.

Toelichting van het parcours.

De wandeling van een dertiental kilometer onder leiding van mijn man gaat via de Ganzekleit naar het tijdens de Tweede Wereldoorlog aangelegde vliegveld (met voor geïnteresseerden uitgebreide informatiepanelen).

Dan via de nieuwe parkeerplaats, door bosgebied, naar de Rammelarestraat om via niet gekende wandelwegen door de bossen van het Drongengoed, de voor ons gereserveerde cafetaria van het Drongengoed.( na ±8 km) te bereiken. Daar wordt ons een drankje aangeboden door het bestuur. Na deze rustpost rest ons dan nog een vijftal kilometer om onze startplaats opnieuw te bereiken.

Voor de kleinere wandeling onder leiding van mezelf gaan we een totaal andere richting uit. We brengen eerst een bezoek aan de “huisjes” in de bossen, om ons vervolgens te richten naar het in 1956 aangelegd nieuw vliegveld, waar mogelijks een groot militair kazerne komt.

Daarna dalen we via de Hendelstraat af naar het dorp van Ursel, waar wij eveneens van een gratis consumptie kunnen genieten, dit in ons dorpscafé “De Pallieter”.

De resterende 2 kilometer wandelen we via het Kattewegeltje naar de oude molen om tenslotte langs de Ganzekleit terug te keren naar de startplaats.

We wensen alle leden van harte welkom in onze woonomgeving!

Marleen De Roo, busverantwoordelijke.