Ashampoo_Snap_Sunday, September 8, 2024_20h59m53s

Fotoreportage groepswandeling Ursel 31 juli 2024

Fotoreportage van Johann Franco en Els Vyncke

Onze tweede groepswandeling, voor leden, mogen we als geslaagd beschouwen.
Toch zeker als we de glunderende gezichten zien op de rustpost.
Maar ook het uitstekende wandelweer was zeker mooi meegenomen.
Er waren 2 afstanden voorzien, dit in en om Ursel waar de natuur nog heerst.
Els, Johann en Marleen bezorgden ons volgende foto’s. Waarvoor onze dank.
En zeker ook onze dank aan Marleen en Romain die deze groepswandeling(en) organiseerden.

Verslag groepswandeling Drongengoed – Marleen De Roo
URSEL  WOENSDAG 31 juli

Dinsdag 30 juli: een zomerse dag met méér dan 30 graden: niet ideaal om te wandelen!
Maar op woensdag 31 juli was de zon ook van de partij, gelukkig een ideale 23 graden.
De leden van de wandelclub waren stipt aanwezig op de afgesproken verzamelplaats (parking voetbalterrein Sparta Ursel).
17 wandelaars opteerden voor de 13 km: via de Ganzenkleit (restant van de heuvelrug Oedelem-Berg tot Zomergem-Boven), het oude vliegveld (aangelegd tijdens WOII) en mooie onbekende hoekjes in het uitgestrekte bosgebied, bereikten ze na een achttal kilometer de Drongengoedhoeve. Daar konden ze genieten van een gratis consumptie, aangeboden door het bestuur van onze wandelclub. De resterende kilometers leidden via bospaden terug naar de startplaats.
De 11 wandelaars van de 7-kilometertocht ontdekten het landelijke Ursel.
Na een korte verkenning van de “huisjes”, ooit buitenverblijfjes, trokken we via mooie dreven tot aan het, in 1956 aangelegde, NATO-vliegveld en genoot men van een vergezicht over het dorp. Na een 5 km konden we uitblazen bij een drankje in “De Pallieter”.
De laatste 2 km liep via het “kattenwegeltje” en een pittige klim in het bos terug naar de parkeerplaats.

Gebruik van de fotoreportage:

Klik een foto in de fotolijst aan om deze te vergroten.
Veranderen van foto doe je met de pijltjes van je toetsenbord of de pijltjes links en rechts.
Het is ook mogelijk om door de foto’s te scrollen met het scrolwiel van de muis.
Smartphones: Wijzig van foto door links of rechts aantikken van de foto’s.
Eventueel de grootte wat aanpassen.

Om uit het programma te gaan of terug te keren gebruik de Esc toets.

Toon als fotolijst: Alle foto’s worden getoond.
Toon als diavoorstelling (zie onderaan): Toont alle foto’s na elkaar met korte tussenpauze.