Koninklijke Wandelclub Beernem

Ashampoo_Snap_Sunday, September 8, 2024_20h59m53s

Fotoreportage “Kermistocht” 2024 Frans D’Haeyere

Fotoreportage van Frans D’Haeyere – 60 foto’s

Men had bakken regen voorspeld voor onze “Kermistocht” te Sint-Joris.
Maar dit heeft Frans D’Haeyere niet weerhouden om toch af te zakken naar St-Joris.
Hij is er ondanks het mindere weer toch in geslaagd om een mooie fotoreportage te maken.
Het weer was inderdaad niet fraai, maar gelukkig toch wat beter dan voorspeld.
En zoals steeds bezorgde Frans ons ook nog een tekstje over hoe hij deze wandeltocht zag.
In elk geval onze dank aan Frans voor zijn aanhoudende inzet.

2024-09-06 Kermistocht Sint-Joris Beernem (Frans D’Haeyere).

De kermistocht van Wandelclub Beernem vond plaats in Sint-Joris, deelgemeente van Beernem.
Niet zo ver van de startzaal bevindt zich het beeld van de lattenkliever, een beroep uit het begin van de 20e eeuw.
Hier werden latten gespleten om te verkopen aan plafonneerders.
De broers Lemahieu stelden op het topmoment meer dan 500 man te werk.
Sint-Joris is thans een landelijke gemeente met vooral veel groen, grenzend aan Aalter.
Tijdens mijn tocht van 12 km gingen de 7 eerste km de richting uit van de Aalterse bossen (Sint-Maria-Aalter).
Gelukkig was ik in de bossen wat beschermd tegen de regen die intussen neerviel.
De rustplaats aan het Stationsplein te Beernem was toch wel speciaal. Eerst dacht ik in een kapel of kerk beland te zijn: het café stond vol heiligenbeelden.
De verfissing smaakte ook hemels. Het laatste stuk parcours van 3,7 km liep voornamelijk langs het kanaal Gent-Brugge en de Vaart-Zuid, een stuk natuurgebied. Best wel een leuke tocht met veel groen en vol afwisseling.

Gebruik van de fotoreportage:

Klik een foto in de fotolijst aan om deze te vergroten.
Veranderen van foto doe je met de pijltjes van je toetsenbord of de pijltjes links en rechts.
Het is ook mogelijk om door de foto’s te scrollen met het scrolwiel van de muis.
Smartphones: Wijzig van foto door links of rechts aantikken van de foto’s.
Eventueel de grootte wat aanpassen.

Om uit het programma te gaan of terug te keren gebruik de Esc toets.

Toon als fotolijst: Alle foto’s worden getoond.
Toon als diavoorstelling (zie onderaan): Toont alle foto’s na elkaar met korte tussenpauze.